Waarom is een online afspraken systeem handiger dan een gewone agenda?

Wat maakt het dat een online afspraken systeem handiger in gebruik is dan een gewone agenda? Daar gaan we nu antwoord op geven.

Klanten kunnen afspraken inschieten

Het online afspraken systeem maakt het mogelijk voor klanten om direct via je website een afspraak in te plannen, ze zien hierbij meteen of het gewenste tijdstip beschikbaar is.

Minder tijd bezig met klantenservice

Het online systeem ontziet jou en je collega’s, omdat ze door het systeem met minder vragen zitten en niet hoeven te bellen of mailen voor het inplannen van een afspraak. Deze tijd kan jij weer lekker gebruiken om je te focussen op productief werk.

Vollere planning, dus meer omzet

Doordat klanten alleen afspraken kunnen inschieten als jouw planning voor dat tijdstip nog vrij is, zullen ze door het reserveringssysteem gewezen worden op tijdstippen of dagen die nog beschikbaar zijn. Gevolg is dat ze voor een beschikbaar moment kiezen een een afspraak inplannen. Jij als ondernemer geniet van meer boekingen en geen conflicten zoals dubbele boekingen of afspraken die niet door gaan. Via het systeem kunnen ze namelijk ook direct doorgeven als ze de afspraak willen wijzigen.

Met een online afspraken systeem weet je de voordelen van een online reserveringssysteem en een online agenda met elkaar te combineren. Dit scheelt je veel tijd en optimaliseert je planning. Bij een traditionele agenda moet je vaak bellen en mailen met klanten over het inplannen, bevestigen en eventueel wijzigen van afspraken. Daarnaast heb alleen totaal inzicht in de planning, wat veel onduidelijkheden kan veroorzaken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *